سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت

ساخت وبلاگ

یکی از قسمت های جذاب استفاده از سیستم دوربین مدار بسته انتقال تصویر است . به معنای ساده ترزمانی که سیستم نصب می شود کاربران به دنبال مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه خود از بستر اینترنتهستند . در این قسمت شما را با نحوه انتقال تصویر دوربین هایلوک آشنا می کنیم . برند هایلوک یکیاز برند های معتبر نظارت تصویری سبد کالای شرکت پرشیا سیستم است .

یکی از شیوه های کاربردی انتقال تصویر، انتقال به شیوه آی پی استاتیک یا آی پی ثابت است .برای انتقال تصویر در دوربین هایلوک باید چهار مرحله را بصورت گام به گام انجام بدهیم ، که این مراحل بصورت زیر هستند :

گام نخست انتقال تصویر هایلوک : مودمی که به اینترنت متصل است را توسط پچ کورد به دستگاه دی وی اریا ان وی ار هایلوک متصل کنید .

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

گام دوم انتقال تصویر هایلوک : به منوی تنظیمات دستگاه DVR یا NVR هایلوک وارد شده و به دستگاه آی پیاختصاص می دهیم و پورت موبایل و پورت سرور و پورت RTSP را یادداشت می کنیم .

گام سوم انتقال تصویر هایلوک : در این مرحله باید به تنظیمات مودم وارد شده و پورت های یادداشت شدهدر مرحله قبل و آی پی دستگاه ضبط هایلوک را فوروارد کنیم . برای اینکار باید از یک لپ تاپ یا کامپیوتر PCاستفاده کنیم .

گام چهارم انتقال تصویر هایلوک : در این مرحله نرم افزار تلفن همراه IVMS یا HILOOK را از فروشگاه نرم افزارتلفن همراه خود دانلود و بر روی گوشی نصب کنید و سپس تنظیمات مربوط جهت مشاهده تصاویر از بستراینترنت و IP Static را بر روی نرم افزار انجام دهید .

توجه داشته باشید که جهت مشاهده تصاویر در انتقال تصویر هایلوک باید آی پی استاتیک را از شرکت تامین کنندهاینترنت تهیه کنید ، معمولا 48 تا 72 ساعت پس از تهیه ، ای پی استاتیک فعال شده و امکان انتقال تصویر دوربینهایلوک از بستر اینترنت برقرار خواهد شد .

برای مشاهده تصاویر دوربین هایلوک بر روی موبایل باید پورت سرور یا موبایل دستگاه ضبط را فوروارد کرد و برایانتقال تصویر هایلوک بر روی کامپیوتر ، باید پورت های http و rtsp را فوروارد کنید .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 620 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 12:16

 

تکنولوژی EXIR هایک ویژن یک فناوری جدید مادون قرمز است ، در واقع EXIR یا Enhanced Infrared Lightiing نوعی
اشعه مادون قرمز تقویت شده است که در مقایسه با دید در شب های معمولی دوربین ها ، عملکرد بسیار بهتری ارائه می دهد .
دوربین های مجهز به EXIR هایک ویژن ، در نور کم عملکرد بسیار مناسبی دارند و این عملکرد در محیط داخلی یا خارجی کاملا مشهود است .

ال ای دی های دید در شب اگرچه امکان تصویر برداری در شب را برای دوربین فراهم می کنند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از؛
جذب حشرات به دوربین به دلیل حرارت ال ای دی IR ، یکنواخت نبودن نور مادون قرمز و کیفیت تصویر نامناسب در شب ، عبور نکردن
نور مادون قرمز از شیشه های با قطر زیاد ، کاهش کیفیت تصویر دوربین به دلیل گرمای ناشی از ال ای دی های IR دوربین و مواردی شبیه آن می باشد .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

در فناوری EXIR هایک ویژن ، نقاط ضعف مطرح شده پوشش داده شده و شرایطی فراهم شده تا دوربین هایک ویژن بتواند در هر شرایط
نوری ، تصویر با جزئیات حداکثری را ثبت کند.

تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟

  • قدرت تابش نور مادون قرمز در تکنولوژی اکسیر هایک ویژن به میزان 30|% تقویت شده است که می تواند میدان دید بیشتری را پوشش دهد.
  • استفاده از LED های مستطیلی شکل ، بهره وری قابلیت دید در شب را بهبود داده و آلودگی نوری محیط را به حداقل می رساند.
  • ارائه نور یکنواخت ، فناوری EXIR هایک ویژن با تابش نور بطور یکنواخت باعث حداقل اعوجاج نوری شده و قسمت های تاریک یا بسیار پر نور تصویر را به حداقل می رساند .
  • عمر طولانی تجهیزات دید در شب دوربین در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله ویژگی های ال ای دی های EXIR می باشد .
سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 420 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 12:15

موضوع تشخیص چهره اخیرا خبر ساز شده ، خبری که چندی پیش منتشر شد که به موجب آن ، استفاده از دوربین های تشخیص چهره در کلیه سازمان های دولتی ممنوع اعلام شد . شهر سانفرانسیسکو به عنوان نخستین شهر ایالات متحده آمریکا شامل این قانون شده است . البته این ممنوعیت فقط برای سازمان های دولتی اجرایی شده و شرکت های خصوصی از این ممنوعیت مستثنی شده اند .

با اینکه استفاده بیش از حد افراد از قابلیت تشخیص چهره گوشی های هوشمند باعث شده تا افراد به این تکنولوژی عادت کنند اما برخی از سازمان های حافظ آزادی های مدنی و حمایت از مصرف کنندگان هنوز هم نگران سو استفاده شرکت ها از اطلاعات تشخیص چهره افراد هستند و هشدار می دهند .

استفاده از قابلیت تشخیص چهره در برخی موارد لازم است، به عنوان مثال در ورود افراد به ایالات متحده ، چهره افراد توسط دوربین های تشخیص چهره برداشته شده و با عکس گذر نامه تطبیق داده می شود ، در این صورت رضایت افراد در خصوص حفظ حریم شخصی نه تنها مهم نیست بلکه این موضوع اجباری و جزو قانون ایالات متحده می باشد .

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   دوربین مداربسته آنالوگ   پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته  

چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟

از این رو ضرورت توجه به قابلیت تشخیص چهره زمانی حیاتی تر می شود که بتوانیم بین برنامه های امنیتی مانند تشخیص افراد هنگام ورود به کشور با تشخیص چهره افراد در برنامه هایی که بیشتر جنبه سرگرمی دارند ، تفاوت قائل شویم .

قوانین حافظ حریم خصوصی افراد در جهان ، به سرعت در حال گسترش هستند ، در بسیاری از ایالت های آمریکا ، قوانین ویژه ای برای ثبت چهره افراد توسط دوربین های تشخیص چهره وجود دارد ، در اروپا قوانین و مقررات حفظ کلی داده های ( قانون GDPR ) قوانین مختلفی را برای تشخیص و ثبت چهره افراد به اجرا در آورده است. به طور مثال طبق قانون GDPR کلیه افرادی که تصویر آنها توسط نرم افزار های تشخیص چهره ، تصویر برداری و ثبت می شود ، باید در جریان قرار گرفته و نسبت به این موضوع رضایت داشته باشند .

با در نظر گرفتن موارد فوق و پس از رعایت تمام موارد قانونی ، شرکت های می توانند از قابلیت تشخیص چهره در کسب و کار های خود استفاده کنند ، تصاویر افراد باید در فضای امن با رعایت اصول امنیت سایبری ثبت شود و بالاترین سطح امنیتی برای حفط این تصاویر به کار گرفته شود .

به نظر می رسد که صرف استفاده از قابلیت های جذاب تکنولوژی بدون در نظر گرفتن مضرات آن می تواند جامعه را دچار چالش کند در این مسیر وضع قوانین پیشگیرانه می تواند راه سو استفاده افراد را مسدود کند . با توجه به فراگیر شده برنامه ها و دوربین های تشخیص چهره به نظر باید قوانین و مقررات سفت و سخت تری برای حفظ حریم شخصی افراد وضع و به اجرا در بیاید .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنت در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.

 

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 1305 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1400 ساعت: 12:14

تکنولوژی پردازش تصویر VCA یا Video Content Analytics و به معنای آنالیز تصویر دوربین های مدار بسته است . به زبان ساده تر سیستم با تجزیه و تحلیل محتوای ویدیو ، رویداد های مختلف را شناسایی و در صورت نیاز به کاربر اطلاع رسانی می کند .  اگر بخواهیم کمی ساده تر موضوع را مطرح کنیم باید بگوییم ، که در بسیاری از مکان ها از اپراتور ها جهت مشاهده و یا کنترل تصاویر استفاده می شود ، به لطف استفاده از VCA ، سیستم نظارت تصویری بصورت هوشمند تمامی حرکات را تحت نظر داشته و در صورت تشخیص هر موضوعی فورا به کاربر اطلاع رسانی می نماید . در ادامه برخی از مهمترین تکنولوژی های استفاده شده در آنالیز تصویر VCA می پرازیم :

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته  

تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

با آنالیز تصویر دوربین ها ، حرکت افراد را تشخیص می دهد .

استفاده از تجزیه و تحلیل ویدیویی جهت شمارش افراد در فضاهای شلوغ و پر تردد ، با اهداف مختلف انجام می شود.

سیستم نظارت تصویری بطور خودکار افراد و سوژه ها را تحت نظر گرفته و رهگیری می کند .

از این ویژگی VCA جهت شناسایی عبور و تردد غیر مجاز از فضاهایی که ممنوعه است استفاده می شود .

دوربین های تشخیص چهره با آنالیز تصویر چهره افراد را تشخیص داده و ذخیره می کنند .

دوربین با قابلیت VCA ، چهره فرد یا افراد مختلف را شناسایی و بر اساس فاکتور های مختلف تجزیه و تحلیل می کند. همچنین امکان جستجو بر اساس عکس در بین تصاویر ذخیره شده وجود دارد . همچنین قابلیت تعریف لیست سفید و لیست سیاه در این قابلیت برای کابران فراهم شده است .

 با استفاده از این قابلیت VCA  ، مدیران کسب و کار می توانند ، اطلاعات مدیریتی ارزشمندی را در مورد میزان ، کیفیت و کمیت تردد افراد به قسمت های مختلف محل کار خود را در اختیار داشته باشند و بر اساس نیاز مشتریان اقدامات مناسب را انجام بدهند .

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 575 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1400 ساعت: 16:47

 

دوربین مدار بسته برای تصویر برداری ناحیه های مختلفی طراحی و نصب می شود . دید نظارتی و دید حفاظتی را می توان از جمله مهمترین ماموریت های این نوع از دوربین ها عنوان کرد . یکی از موارد مورد علاقه کاربرانی که تصاویر زنده یا ضبط شده این دوربین ها کار می کنند ، امکان زوم کردن بر روی تصویر دوربین مدار بسته است . در این قسمت در خصوص نحوه و انواع زوم بر روی تصویر دوربین مدار بسته سخن می گوئیم .

 

زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

به تغییر فاصله کانونی لنز دوربین جهت پوشش جزئیات بیشتر اصطلاحا زوم گفته می شود . زوم کردن دوربین میدان دید ، فاصله کانونی و زاویه دید دوربین را دچار تغییر می کند .

  • زوم دیحیتال

در زوم دیجیتال کل تصویر دوربین مدار بسته به یک نسبت بزرگنمایی می شود . در واقع در زوم دیجیتال کل تصویر دوربین به یک نسبت کشیده و بزرگتر می شود و   فاصله کانونی لنز دوربین هیچ تغییری نمی کند . این موضوع باعث افت کیفیت تصویر دوربین پس از زوم دیجیتال می شود .

  • زوم اپتیکال

زوم اپتیکال دوربین مدار بسته ، محبوب ترین نوع زوم می باشد . زوم اپتیکال یا زوم نوری در دوربین های اسپید دام یا دوربین هایی که دارای لنز های موتورایز هستند وجود دارد . در این نوع دوربین ها با زوم کردن بر روی تصویر فاصله کانونی تغییر می کند و این باعث بزرگنمایی بر روی تصویر بدون افت کیفیت می شود . زوم اپتیکال بهترین نوع زوم کردن در یک دوربین مدار بسته است . هر چه فاصله بین کمترین و بیشترین فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته بیشتر باشد ، قدرت زوم اپتیکال دوربین بیشتر است . زوم اپتیکال از تقسیم بیشترین فاصله کانونی لنز بر کمترین مقدار فاصله کانونی محاسبه می شود . از دوربین های مجهز به زوم اپتیکال جهت تصویر برداری پروژه هایی مانند کنترل ترافیک ، مدیریت شهری ، مراکز خرید ، پالایشگاه ها ، زندان ها و پروژه هایی با گستردگی بیشتر استفاده می شود .

  1. هایک ویژن
  2. دوربین مداربسته هایک ویژن
  3. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  4. انواع دوربین مداربسته
  5. بهترین دوربین مداربسته
  6. دوربین مداربسته چیست؟
  7. تجهیزات دوربین مداربسته
  8. انواع دوربین مدار بسته
  9. بهترین دوربین مدار بسته
  10. دوربین مدار بسته

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 355 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1400 ساعت: 16:46

 

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و هر کدام برای  عملکرد مطلوب نیاز به شرایط دمایی و رطوبتی مشخصی دارند . این شرایط در برگه مشخصات فنی دوربین مدار بسته درج شده است و کاربران پیش از انتخاب دوربین مناسب دیتا شیت دوربین را بررسی می کنند . در این قسمت در خصوص شرایط مطلوب عملکرد یا Operating Conditions دوربین هایک ویژن توضیح می دهیم .

 

شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

دو عامل مهمی که می تواند بر صحت عملکرد تجهیزات نظارت تصویری مانند دوربین یا دستگاه ضبط تاثیر  بگذارد ، عبارتند از : دمای رطوبت محیط .

  • دمای محل نصب دوربین

دوربین هایک ویژن برای عملکرد نرمال نیاز به دمای استاندارد دارد . این دما در دیتاشیت یا کاتالوگ دوربین درج شده است . در صورتی که دوربین یا دستگاه ضبط در محیطی با دمای بالاتر از مقدار درج شده در کاتالوگ ، نصب شود ، طول عمر آن کاهش می یابد و در گاهی مواقع دوربین بمحض قرار گرفتن در دمای بسیار بالای یا خیلی پایین از کار می افتد .

  • رطوبت محل نصب دوربین

عامل اساسی دیگر در عملکرد مطلوب دوربین مدار بسته یا دستگاه ضبط تصویر ، رطوبت محیط است . این عامل اساسی می تواند عمر مفید دستگاه را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد . رطوبت بالا می تواند باعث خراب شدن دستگاه شود . بازه رطوبتی تجهیزات نظارت تصویری هایک ویژن در کاتالوگ تجهیزات درج شده و باید به آن توجه کنیم . در صورتی که رطوبت از مقدار ذکر شده در کاتالوگ کمتر باشد دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.

بله !

یکی از راه حل های مناسب برای نصب دوربین در محیط هایی با دمای بالاتر از حد دمای مطلوب دوربین ، استفاده از کاور های مجهز به فن های خنک کننده می باشد . این موضوع برای دوربین هایی که در محیط های بسیار سرد نصب می شوند ، نیز با استفاده از کاور های مجهز به هیتر های گرم کننده قابل توجیه می باشد . فن و هیتر استفاده شده در این دوربین ها می تواند تا میزان مشخصی دمای داخل کاور دوربین ها را کاهش بدهد .

 

  1. دوربین مداربسته
  2. قیمت دوربین مداربسته
  3. دوربین مدار بسته
  4. خرید دوربین مداربسته
  5. خرید دوربین مدار بسته
  6. فروش دوربین مداربسته
  7. دوربین مداربسته هایک ویژن
  8. دوربین هایک ویژن
  9. دوربین مداربسته
  10. قیمت دوربین مداربسته
  11. دوربین مدار بسته

 

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 533 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1400 ساعت: 16:45

برای نصب سیستم نظارت تصویری تحت شبکه یا دیجیتال ( HD ) ، نیاز به نقشه سیم کشی دوربین مداربسته داریم . نحوه اتصال دوربین و سایر تجهیزات در یک سیستم مدار بسته باید به درستی انجام شود تا تصاویر با کیفیت مناسب ثبت و مورد بهره برداری قرار بگیرد . در این محتوا شما با نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته آشنا می شوید .

 

  •  

سیستم مدار بسته اچ دی از دوربین مدار بسته ، دستگاه DVR و منبع تغذیه تشکیل شده است . نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته HD شامل دو بخش مجزا می باشد .

  •  
  •  

در حالت اول : از هر دوربین HD یک کابل کواکسیال ( RH59 ) به دستگاه DVR کشیده شود . هر چه تعداد دوربین ها بیشتر باشد میزان کابل کشی نیز بیشتر خواهد بود . جهت اتصال کابل تصویر ار جی 59 به دوربین و DVR باید از کانکتور BNC استفاده کنید .

در حالت دوم: از محل قرار گرفتن دستگاه DVR ، به ازای هر دوربین یک کابل برق تا محل نصب دوربین HD کشیده می شود . کابل برق توسط فیش های نری یا مادگی برق به دوربین و منبع تغذیه متصل می شود .

  •  

سیستم تحت شبکه از دوربین IP ، سوئیچ شبکه و دستگاه NVR تشکیل شده است . این تجهیزات توسط کابل شبکه به یکدیگر متصل می شوند . معمولا جهت اتصال تجهیزات تحت شبکه به یکدیگر ، نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت می باشد :

از هر دوربین IP یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه وصل می شود ، پس از اتصال کلیه دوربین های مدار بسته به سوئیچ شبکه ، سوئیچ توسط یک کابل شبکه مجزا به دستگاه NVR متصل می شود .

نکته مهم : در صورتی که از سوئیچ شبکه POE استفاده شود . از همان کابل شبکه ای که بین دوربین و سوئیچ شبکه کشیده شده می توان جهت تغذیه دوربین IP استفاده نمود و نیاز به کابل برق مجزا وجود ندارد در غیر اینصورت باید از نقشه سیم کشی ویژه برق که در قسمت نخست این محتوا به آن اشاره شد استفاده نمود .

  1. افزایش امنیت اینترنت اشیا
  2. تکنولوژی EXIR هایک ویژن
  3. معرفی سیستم اعلام سرقت
  4. شهر هوشمند
  5. امنیت سایبری هایک ویژن
  6. دوربین زیر آب هایک ویژن
  7. تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته
  8. دوربین حرارتی هایک ویژن
  9. نویز دوربین مداربسته
  10. روندهای صنعت امنیت
  11. تست هارد دوربین مداربسته
  12. فناوری ابری در صنعت امنیت
  13. اصطلاحات هایک ویژن
سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 291 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1400 ساعت: 16:44